Haber

‘Karanlık ticari tasarımlar’ Reklam Panosu’nun radarına takıldı

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Reklam Meclisi 8 Ağustos’ta toplandı. Toplantıda vatandaşları mağdur eden ticari fiiller, yanıltıcı reklamlar ve haksız rekabete yol açan uygulamalar mercek altına alındı.

Kurulda görüşülen 139 dosyadan 117’si mevzuata aykırı bulunurken, 8 milyon 51 bin 345 lira idari para cezası ile söz konusu reklam ve ticari uygulamaların durdurulmasına ve erişim kısıtlamasına karar verildi. 6 belge için ölçü.

Kurul yılın 8 ayında 1392 adet belge üzerinde görüş ve değerlendirmelerde bulunmuştur. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1226 belgeye ek olarak 51 milyon 909 bin 874 lira idari para cezası verilmesine ve 36 belgeye erişimin engellenmesine karar verildi.

Yönetim kurulu toplantısının ana odak noktası “karanlık ticari tasarımlar” oldu. Son dönemde dijital pazarların yükselişiyle birlikte dünyada “karanlık (ticari) kalıplar”, Türkiye’de “karanlık ticari tasarımlar” olarak bilinen ticari uygulamalar, tüketicilerin ekonomik davranışlarını önemli ölçüde bozacak şekilde ortaya çıkmıştır.

Buna göre Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikle karanlık tasarımlara ilişkin düzenlemeler hayata geçirildi.

Tekniklerin dijital ortamlarda, özellikle internet ortamında, tüketicilerin karar verme ve seçim yapma iradesini olumsuz etkileyen manipülatif orta yüz tasarımları, seçenekler veya sözler gibi araçlarla kullanılmasının dürüstlük kurallarına aykırı olduğu ve bir suç olduğu benimsenmiştir. “haksız ticari uygulama”.

Bu kapsamda, Reklam Kurulu’nun dijital ortamlarda karar veya seçim yapma iradesini olumsuz yönde etkilemek amacıyla önceden seçilmiş seçenekleri tüketicilere sunmak ve diğer seçenekleri karmaşık hale getirmek gibi uygulamalarda bulunan firmalara yaptırımlar uygulanmıştır. tüketicileri belirli tercihlere yönlendirmek.

Toplantı içeriğinde bir kamu kurumu izlenimi verilerek finansal okuryazarlığı düşük tüketicilerin deneyim ve bilgi eksikliklerinin istismar edilmesi sonucunda tedbir amaçlı olarak muhatabın durdurulmasına ve erişimin engellenmesine karar verilmiştir.

Bakanlık, tüketicileri manipülatif uygulamalar nedeniyle haksız rekabete yol açan, ticari ahlaka aykırı ve mağduriyet yaratabilecek durumlardan ayırmayı, tercihlerinin şeffaf ve doğru bilgi akışı çerçevesinde gerçekleşmesini hedefliyor.

kahta-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu